NEDEN YOGA YAPMALIYIM?


Yogaya başlamak gibi bir karar içerisindeyseniz, doğru yolda olduğunuzu söyleyebiliriz. Yoganın mental ve fiziksel sağlığa yararları, yogaya başlamak için gerekli nedenleri sunmaktadır.



Eğer yogayı keşfetmeden önce son bir motivasyona ihtiyacınız var ise yogaya başlamak için bu yazı işinize yarayabilir.

Yoga zihinsel karmaşayı azaltır.

Günümüzün dünyasında zihnimiz sürekli bir şeylerle meşgul. Bir tarafta gündelik işlerinizle uğraşırken, bir yandan da olan biteni düşünüyor olabilirsiniz. Yoga, o anı yaşamanıza yardımcı olur, zihninize berraklık katar. Strese neden olan konularınız genellikle size vakit kaybettirir. Yoga aklımızı temizlemeyi kolaylaştırır.

Yoga ruh halini iyileştirir.

Eğer kendinizi mutsuz hissediyorsanız, yoga doğal bir şekilde size yardım edebilir. 2011’de Boston Üniversitesi’nde yapılan araştırmalar gösteriyor ki; 12 haftalık dönemde yoga, 21 uygulamacının ruh halini iyileştirmiş, anksiyeteyi (kaygı bozukluğu) azaltmıştır. Bunun nedeni ise yoga yaptığınızda beyninizde yükselen gama-aminoburitik asit seviyesidir. Başka araştırmalarda bu maddenin düşük seviyeleri ile depresyon arasında bir ilişki tespit edilmiştir.

Yoga diğer sporların yanında etkilidir.

Yoga, esneme veya denge çalışmalarını içinde bulundurmayan birçok spora eşlik edebilir. Uluslararası profesyonelliğe sahip birçok takım yoga çalışmalarını antreman programlarının bir parçası haline getirmiştir. Yoga, sporcuların denge, odaklanma ve dayanalılık becerilerini artırarak, kendi branşlarında daha etkin olmalarına yardımcı olur. İster koşucu olun ister futbolcu isterseniz de ağırlık kaldırın; yoga yapmak performansınızı olumlu yönde artıracaktır.

Yoga uyumaya yardımcı olur.

Düzenli olarak ya da belirli aralıklarda uykuya dalmak ile ilgili sorunlarınız varsa, yogaya başlamak için başka bir sebebiniz daha var demektir. 2004 yılında York Üniversitesi’nde yapılmış araştırmaya göre yoganın, uykusuzluktan kaynaklı olan uyku bölünmelerini azalttığı görülmüştür. Araştırmaya katılan kişiler görüş olarak, uykudan daha çok verim aldıklarını, daha rahat uykuya dalabildiklerini ve uykularının nadiren bölündüğünü belirtmişlerdir.

Yoga herkesin rahatlıkla yapabileceği bir egzersizdir.

Yoga her birey için uyarlanabilir. Kişinin kendi motivasyonuna ve gücüne göre adapte edilebilir. Başlangıç seviyesinden başlayıp, uzmanlaşana kadar ilerletebileceğiniz türde bir egzersizdir. Yaşınız, boyunuz, kilonuz ya da esnekliğiniz ne olursa olsun, yoga yapmanızın her zaman bir yolu vardır.

Yoga esnekliğe yardımcı olur.

Yoga, aşamalı olarak gerilmiş kasları yumuşatabilir ve dolayısıyla daha esnek bir vücuda sahip olmanızı sağlar. Eğer yogayı düzenli olarak yaparsanız, esnekliğinizin her gün biraz daha artacağını farkedebilirsiniz. Yoga vücut sağlığına yatırım yapmaktır.

Yoga sınırlarınızı anlamanızı sağlar.

Çoğu egzersiz aktivitesi sürekli gelişim göstermek ve daha iyi olabilmek mantığındadır. Ancak yoga, sizin kendi fiziksel güçlerinize ve sınırlarınıza uygun spor yapmanıza olanak sağlar. Dolayısıyla grupta kimseyle yarış halinde olmazsınız. Yoga, vücudunuza ve sınırlarınıza saygılı olmanız gerektiğini hatırlatır.

Yoga özgüveni artırır.

Yeni duruşları öğrenmek, geliştirmek ve bu duruşlarda ustalaşmak hem fiziksel olarak, hem de yeni bir şeyler öğrenebilme alanında özgüveninizi büyük ölçüde güçlendirir. Egzersizler vücutta ve zihinde güçlenmeye yardımcı oldukça kendimize ve kararlarımızda duyduğumuz güven artar. Hem fiziksel hem de zihinsel yönden kendimizin ne kadar güçlü olduğunu hatırlatır.

Yoga stresi azaltır.

Günümüz yaşam şartlarında stresi tetikleyen bunca şey varken, yoganın basit nefes teknikleri bile zihninizi dinginleştirebilir. Duruşlara nefes çalışmalarını da dahil edince vücuttaki kaslar rahatlar ve vücut strese tutunmaktan vazgeçer.

Yoga, yeni insanlarla tanışmak için iyi bir yoldur.

Tüm grup sporları veya dersleri, benzer ilgi alanlarına sahip kişilerle tanışmak için iyi bir fırsat olabilir. Yoga yaparak sağlıklı kalırken, keyifli bir çevre oluşturmanıza yardımcı olur. Sağlıklı alışkanlıkları olan arkadaşlar edinmek de motivasyonunuz düştüğünde tekrar toparlanmanız açısından yardımcı olacaktır.